Czasy, kiedy dominowała komunikacja masowa w mediach tradycyjnych takich jak TV, radio czy prasa dawno przeminęły. Tworzono wtedy ten sam przekaz do wielu anonimowych odbiorców.
Dzisiejsze social media dają nam możliwość tworzenia interakcji konsumenta z marką w wielu scenariuszach zależnie od charakterystyki danej grupy docelowej.

Internauci są podzieleni według zainteresowań, wieku, płci, posiadania dzieci, miejsca zamieszkania, sposobu spędzania czasu wolnego.
Dziś możemy tworzyć przekazy do wielu wybranych grup i komunikować je jednocześnie.

Facebook Ads
Facebook jest jednym z narzędzi, które dziś należą do najpopularniejszych form reklamy.
Już na poziomie tworzenia konta profilowego użytkownik przypisuje się do konkretnych grup, z uwagi na: wiek, lokalizację, profil wykształcenia. W miarę upływającego czasu śledzi strony które go interesują dzięki temu w dość krótkim czasie znana jest większość informacji o użytkowniku.
Na tej podstawie kierowana jest większość sponsorowanych postów.

Sposoby na dobrą kampanię
1. Nie tylko płatne formy przekazu działają. Bardzo ważny jest ciekawy content, którego można użyć jako dodatkowego elementu kampanii. Jeśli jest autentyczny i bliski naszym konsumentom, potrafi również wygenerować szeroki zasięg.
2. Przemyślana komunikacja – każda grupa mówi innym językiem, należy odpowiednio dostosować materiał.
3. Wysokie zaangażowanie – nie tylko użytkowników portalu, ale również Twoje 🙂 chodzi o szybkie reakcje i odpowiedzi na komentarze. Im więcej tym lepiej. Post, który generuje dużo reakcji, daje sygnał do Google, że użytkownicy są nim zainteresowani i chcą go oglądać.
4. Kampanię Facebook warto połączyć z kampanią na Instagramie i działać dwutorowo.
5. Ważna jest nie ilość a jakość. Dziś użytkownicy social media są wzrokowcami. Bardzo ważne jest aby przykładać dużą staranność do jakości zamieszczanych zdjęć czy grafik.
6. Nie powielaj udostępnianych postów i zdjęć. Ponowne udostępnianie tych samych treści tylko zniechęca użytkowników.
7. Optymalizuj budżet kampanii. Wyniki kampanii należy na bieżąco śledzić i w zależności od jej efektów dostosowywać i rozkładać budżet.

Social media nie tylko sprawiają, że Twoja marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna, ale również mają znaczy wpływ na sprzedaż produktów. Coraz więcej zakupów internauci dokonują za pośrednictwem internetu, a social media wychodzi temu naprzeciw tworząc coraz to nowsze narzędzia sprzedażowe. Według prognoz ta tendencja jeszcze przez długi czas pozostanie wzrostowa.
Nie zwlekaj, poproś nas już teraz o bezpłatną wycenę Twojej kampanii!